Kawan-kawan

Wednesday, January 19, 2011

Janji yang belum tertunai...



Wah...dah tahun 2011 nih....
Tapi hutang aku pada tahun 2010 belum lagi selamat dibayar...
Apa pun aku tidak pernah melupakannya...
Sabar yer buat Cik Sya dan sahabatku yg makin glemer Cikgu Sarah...
Hadiah2 mu akan ku hantar dalam masa terdekat ini...Maaf Ya!

Tuesday, January 18, 2011

Bukit Tinggi Dis 2010


Wednesday, January 5, 2011

Cikgu Nawiah...Moga cepat sembuh...

Perjalanan ke rumah Cg Nawiah


Rumah peninggalan ibu bapa Cg Nawiah


Guru-guru bersalaman dengan Cg Nawiah....
Moga cepat sembuh kak...

Berita Cikgu Nawiah dimasukkan ke hospital amat mengejutkan...
Tambah mengejutkan beliau disahkan mengidap kanser paru-paru tahap 4..
Memang ia bukan sesuatu yang mudah untuk diterima olehnya atau seiapa sahaja..
Tahap 4 ataupun tahap terakhir cukup menguji kekuatan dan ketabahan kita sebagai manusia...
Tambahan lagi ia berlaku lebih kurang dalam masa lebih kurang sebulan sahaja...
Terlalu pantas...dan begitu cepat ia merebak...
Saya masih ingat semasa meninggalkan sekolah tuk cuti akhir tahun beliau hanya mengalami batuk2 yang agak panjang dan kelihatan agak lemah...
Kita tidak menyangka kerana batuk2 ni kerap berlaku...sehingga rasa sesak dalam dada..
Beliau ditahan di hospital Mersing sblm mendapat rawatan lanjut di HSA..dan juga perubatan tradisional..
Beliau merupakan seorang guru yg sangat komited dgn tugasnya dan merupakan seorang guru Fizik yg cemerlang...
Sesungguhnya seluruh warga ISKANDAR mendoakan Cg Nawiah sentiasa tabah dan tidak sekali-kali berputus asa memohon kepada Allah agar kembali sembuh seperti sedia kala.
Sesungguhnya Allah maha pengasih dan maha penyayang
Kita tidak pernah tahu takdir kita...
Ujian Allah pasti ada untuk setiap hambanya bg
Menguji keimanan dan ketabahan

Tuesday, January 4, 2011

Inilah Reality...

Mersing ni memang terkenal dengan bandar pelancongan...
Hal ni memang sedap di dengar...
Tapi yg tak sedapnya...
Dah banyak kali masuk 'paper' tentang Mersing ni...
Tentang amalan kebersihan di kawasan awam...
Siap diberi fokus lagi kat botol2 arak yg boleh dijumpai...
Terutamanya kat kawasan dataran yg menjadi tempat riadah...
Sedihkan....
Saya pun pernah tengok anak2 muda Melayu membeli dan minum secara terbuka
di depan salah sebuah kedai jam 11 malam..
Masa tu saya rasa malu sebab aksi itu ditonton oleh kawan bukan Islam juga...
Itulah reality...
Tengok gambar ini yer...
Inilah reality...
Gambar ni sy ambil sendiri semasa program EKOMAR (membersihkan pantai)
Tengok apa yg student saya dapat?????