Kawan-kawan

Saturday, September 10, 2011

Hani dan Strawberry kat Bandung...



Ni gambar semasa atas bas dari Bandung ke Jakarta...
Mula2 bukan main lagi selera dgn Strawberry tu...
Bila dah dapat...sejuta kali plak dia fikir nak makan...

Wednesday, July 20, 2011

Dia yg Pergi...

Salam takziah buat keluarga Farhah Fakhira kerana Farhah Fakhira telah kembali kerahmatullah setelah seminggu di wad ICU akibat kemalangan semasa ingin menghadiri temuduga untuk pertukaran pelajar ke AS.
Kami warga guru sangat sedih dan berasa kehilangan atas pemergian beliau. Masih terbayang di mata aku bagaimana mudahnya dia menolong aku dalam menyelesaikan tugas.
Buat kali terakhir dapat juga kami warga guru melihatnya meskipun beliau cuma kaku diam membisu.(Maaf andai ada maklumat yg salah)
Apa pun moga rohnya damai di sana.
Alfatihah.....

Tuesday, July 19, 2011

Pagi yg Tenang

Pagi yang tenang tanpa bunyik bebelan yang tak puas hati dari insan-insan yang tertekan hidupnya. Serius aku memang tak suka pd orang yang suka mengomel2 bila dapat kerja...atau pun pada org yang tolong mengomel2 bagi pihak orang lain padahal kerja tu bukan dia pun yang kena buat...kalau dia yg kena buat memang tak jalan dah huhuhu....

Ada juga orang tak faham konsep tolong menolong nih...aduh....mana mungkin hidup dalam kalangan masyarakat tapi tak mahu tolong menolong, yang dia mau orang tolong dia ajer...asal dia plak yang kena menolong bising....

Jauh di sudut hati aku ni mendoakan mereka insaf....sekurang2nya insaflah dari membebel2 n mengomel2 yang membolehkan orang sekeliling jadi biollllll..........time gaji diam jer tapi time kerja banyak pulak tak puas hati itu ini...insaflah wahai insan....

Luahan yang terbuku di hati pada pagi rabu...

Monday, July 18, 2011

Cuti-cuti Malaysia yg tak diduga


Bila tgk bloq ibu Akil pada satu mlm yg syahdu tu aku tetiba rasa teringin plak nak g...
Macam best jer rasanya bila tgk gambar yg diambil tu....
Dah sampai sana...ok lah.....
Nak pergi lagi tu taktaulah....
Bukit Tinggi Bentong-16 July 2011

Saturday, June 18, 2011

Anak Papa....






"Mak ambikkan gambar saya dengan Papa?"
Tetiba jer dak ina minta saye mek gambor...

Tuesday, March 15, 2011

Dah 6 Tahun sudah....


Sedar tak sedar....
Pejam celik- pejam celik...
Dah 6 tahun usia perkahwina kitaorang...
Anak pulak dah nak 4 tahun...
Resipi kejayaan dan kerukunan...ialah...
Bersabar atas segala dugaan...
Bertolak ansur atas segala kesilapan...
Tiada manusia yg sempurna...
Dan belajar menerima seadanya...

Friday, February 18, 2011

Ribut HERBALIFE....


Dah tiba2 ribut HERBALIFE pulak kat sekolah ni...
Maklumlah org yang 'bulat2' semakin ramai...
Tak caya?
Kalau tak caya tengok jer kat Mersing ni...
KFC dah makin besar tambah pulak ada MaryBrown...
Senanglah virus ni merebak...
Yang pasang angan2 pun bertambah...
Siang malam ingat nak kurus jer...
Tambah-tambah dah ada pulak model...
Pusing sana..pusing sini...badan dah susut...
Adoiii...makinlah produk ni jg igauan dan idaman...
Tapi ingat....
Disiplin mesti..
Kalau tak...
Sia-sia jerlah...
Diet2 juga...
Disiplin mau jaga...
Aku pun mau terpengaruh jugak ni...
Tapi...mampukah aku kurus...huhuhu

Tuesday, February 8, 2011

Tolong saya Bantu saya.....


Buta iT ni membuatkan saya tak tahu nak mengatasi masalah ini...
Bila nak log in jer beda ni kuar...
Risau bila nak Maybank2u atau apa-apa...
Harap ada kawan2 yg sudi membantu...
Benda alah ni juga satu sebab terbantut aktiviti berblogku...

Wednesday, January 19, 2011

Janji yang belum tertunai...



Wah...dah tahun 2011 nih....
Tapi hutang aku pada tahun 2010 belum lagi selamat dibayar...
Apa pun aku tidak pernah melupakannya...
Sabar yer buat Cik Sya dan sahabatku yg makin glemer Cikgu Sarah...
Hadiah2 mu akan ku hantar dalam masa terdekat ini...Maaf Ya!

Tuesday, January 18, 2011

Bukit Tinggi Dis 2010


Wednesday, January 5, 2011

Cikgu Nawiah...Moga cepat sembuh...

Perjalanan ke rumah Cg Nawiah


Rumah peninggalan ibu bapa Cg Nawiah


Guru-guru bersalaman dengan Cg Nawiah....
Moga cepat sembuh kak...

Berita Cikgu Nawiah dimasukkan ke hospital amat mengejutkan...
Tambah mengejutkan beliau disahkan mengidap kanser paru-paru tahap 4..
Memang ia bukan sesuatu yang mudah untuk diterima olehnya atau seiapa sahaja..
Tahap 4 ataupun tahap terakhir cukup menguji kekuatan dan ketabahan kita sebagai manusia...
Tambahan lagi ia berlaku lebih kurang dalam masa lebih kurang sebulan sahaja...
Terlalu pantas...dan begitu cepat ia merebak...
Saya masih ingat semasa meninggalkan sekolah tuk cuti akhir tahun beliau hanya mengalami batuk2 yang agak panjang dan kelihatan agak lemah...
Kita tidak menyangka kerana batuk2 ni kerap berlaku...sehingga rasa sesak dalam dada..
Beliau ditahan di hospital Mersing sblm mendapat rawatan lanjut di HSA..dan juga perubatan tradisional..
Beliau merupakan seorang guru yg sangat komited dgn tugasnya dan merupakan seorang guru Fizik yg cemerlang...
Sesungguhnya seluruh warga ISKANDAR mendoakan Cg Nawiah sentiasa tabah dan tidak sekali-kali berputus asa memohon kepada Allah agar kembali sembuh seperti sedia kala.
Sesungguhnya Allah maha pengasih dan maha penyayang
Kita tidak pernah tahu takdir kita...
Ujian Allah pasti ada untuk setiap hambanya bg
Menguji keimanan dan ketabahan

Tuesday, January 4, 2011

Inilah Reality...

Mersing ni memang terkenal dengan bandar pelancongan...
Hal ni memang sedap di dengar...
Tapi yg tak sedapnya...
Dah banyak kali masuk 'paper' tentang Mersing ni...
Tentang amalan kebersihan di kawasan awam...
Siap diberi fokus lagi kat botol2 arak yg boleh dijumpai...
Terutamanya kat kawasan dataran yg menjadi tempat riadah...
Sedihkan....
Saya pun pernah tengok anak2 muda Melayu membeli dan minum secara terbuka
di depan salah sebuah kedai jam 11 malam..
Masa tu saya rasa malu sebab aksi itu ditonton oleh kawan bukan Islam juga...
Itulah reality...
Tengok gambar ini yer...
Inilah reality...
Gambar ni sy ambil sendiri semasa program EKOMAR (membersihkan pantai)
Tengok apa yg student saya dapat?????