Kawan-kawan

Thursday, July 22, 2010

%&*()&@# Kerja))98&

Ada kalanya kita terpaksa menyiapkan kerja orang lain yang tidak disiapkan...
saat ini aku rasa sungguh tersepit...
Ya Allah tolonglah aku...

Wednesday, July 21, 2010

Hampa...



Pernah tak korang rasa hampa dalam kehidupan ini?
Itulah yg aku rasa hari ini dalam kesibukan eku bekerja..
Tak apalah kerana itu juga sebahagian daripada dugaan..
Syukur apa yang ada...

Tuesday, July 20, 2010

Terpaksa berdikari...


Bila suami tak ada terpaksa buat kerja sendirian berhad..
Makan pun kat kedai jer...pasal menu yg nak di makan..senang jer..
aku akan tanya cik Hani...
Ptg ni layan KFC lagi..

ch0colate


Semalam tak de kat sekolah..
Hari ni kat sekolah aku dapat ni..
bukan harap sangat..tapi tanda ingatan tu sangat bermakna..
thanks IzzAh

Monday, July 19, 2010

Menyampah aku...



Hihi…ni en3 versi megumpat…
adoi..malas aku nak taip…
sebabnya ia buleh buat aku ‘HOT’..
Semalam aku terdengar sok-sek-sok-sek kat ####
Bercakap lah sorang VIP tentang:-
keikhlasan kalau nak bagi sesuatu kat seseorang…
sesuatu yang nak diberi itu mesti cantik dan ada ‘class’..
kalau tak ada ‘class’ baik tak payah bagi buat malu jer..
nak bagi orang barang tak ada ‘class’ sebab kedekut…
dan macam-macam lagilah….
Huhu mcm2…
Aku heran rupa-rupanya diaorang2 ni faham pasal maksud “IKHLAS” tu
pandai pulak cakap pasal keikhlasan…..
sehari sebelum tu aku nak minta surat ***** jer…
memang dia bagi tapi mcm sampah, aku buang dlm tong sampah..
malu nak bagi kat pihak berkenaan..tanda baca pun salah…
Pastu aku minta satu benda kat VIP tu…
Dia boleh membebel2 kat aku pasal dia kata susah nak amik benda tu,
Padahal time tu dia takde buat apa pun…rehat2 ajer..
Akhirnya Memang dia tak ambik pun…
Kita ni buat kerja biarlah ikhlas..ni buat kerja mcm memalas jer..
Bantulah insan2 yg memerlukan bantuan…

Hani berusaha nak jadi COSMOS


Adoiii...terpaksa jadi mangsa anak aku malam ni..
aku dihujani pensel2 warnanya..
bukan tu aje sekali dgn bantal..big frog dia sekali..
acah mak dia lah tu...
mana tahu...
kot aku boleh ambik tempat papa dia..
terpaksa si Hani jadi raksaksa..
bila aku naik hot..
otomatik jadi cosmos lah dia..
tau dah,,,tu yg dia hendak..

huh nasib baik kat TV ada FUKUCHAN
aman lah aku kojap...

ni gara2
tak dapat lepas geram kat papa dia..

Sunday, July 18, 2010

Suami pun kursus juga adehhh...



sudah kena tinggal dah..
tinggal mak dan anak jo..
nanti hani mesti bising tanya papa kesayangan dia tu...
dua beranak itu ialah geng ULTRAMEN..
sorang COSMOS sorang RAKSAKSA..
pasti sunyi nanti bila raksaksa tidak mengganas...
Cosmos pasti kesepian hehehe..
Papa kursus kat tempat dalam gambar tu..
ambik kat google ajer...

Hari ini hari kursus sedunia..


uhhh...bohsan sungguh...
nak tak nak kena jugak...
dah lah nama sek kena sound..
padan muka..
tak pasal2 aku yang kena..

oh kuih pauuu...baru belajo....

pau yg tak gebu huhuhu

ni intinya...dlm kuali tu..

layan jo lah gambo pau yg baru dibuat sat-sat...panas lg...
lain mcm jo aku tgok pau nih....koras sikit jo...tapi buleh makan..
no hal punya...lain kali kalau rajin wat lg...
percubaan pertama nih hehehe...

Saturday, July 17, 2010

Hari lahir nye pasal suami belanja lah..





sempena hari lahir aku tu...suami belanja lah makan sket2...kat sini manalah ada tempat2 yg best..pikir punya pikir g hi-tea jer kat Timotel tu..
Menu macam-macam tapi tak larat nak makan semua...ada makanan yang tak diambil..
Ditunjukkan gambar Hani yang sedang makan....

owh..tambah umor lagi satu....



Happy birthday tuk aku...
17 JULY 1976
aaaaaaku dah tua laaaaa...lalala....

Sunday, July 11, 2010

Berjaya buat Muffin Chocolate Chips


Entahlah kenapa semalam aku rajin sensangat....maka aku pun buatlah muffin ni...yg mekar2 tu halallah yer...
Resepi ni salin jer dari blog Yatiemamories.blogspot.com
TQ yer kak Yatie...nasib baik menjadi jugak..

Muffin Chocolate Chips
Bahan-bahan
1 3/4 cawan tepung gandum
1/4 cawan serbuk koko
1 cawan gula kastor
1 sk baking powder
1 sk soda bikarbonat
1/2 sk garam

1 cawan fresh milk
1 biji telor - pukul sikit
1/3 cawan minyak
1 sk esen vanila
3/4 cawan choc chips

Cara Membuat
1. Campurkan tepung, gula, serbuk koko, soda bikarbonat, baking powder dan
garam.
2. Ayakkan dan ketepikan.
3. Dalam bekas lain, campurkan susu, telor, esen vanila dan minyak. Kacau rata.
4. Masukkan campuran tepung tadi. Kacau rata guna whisk aja.
5. Masukkan choc chips.
6. Sudukan adunan ke dalam muffin cup/paper cups 3/4 penuh dan bakar selama
7. 15 minit/hingga masak. (boleh juga dikukus selama 12 - 15 minit)

Hani dan KFC





Muka excited dapat makan KFC...biasa beli bungkus jer...
Nak cepat...Hani biasanya makan nasi jer...
Yang lain2 tu tak...

Gaza...


Ambil dari Google


Dr Mohd Arbai’e bin Syawal sedang menyampaikan konsi pengalaman..

Hari Sabtu kat sek mcm2 program ada termasuklah Isra' Mi'raj, Kem Kimia dan bersama aktivis Malaysia ke Gaza iaitu Dr Mohd Arbai’e bin Syawal.

Saya join program Gaza ni untuk mendengar sendiri pengalaman berhadapan dengan
Zionis dari Dr Mohd Arbai’e bin Syawal.

Daripada kongsi pengalaman itu tidak dapat dinafikan terasa keperitan dan kesengsaraan saudara kita yang selama ini sering kita lupakan kerana kehidupan kita di sini jauh berbeza..Menitis jugak air mata aku ni..
Masa berita kat TV aku tak boleh tumpu sangat sbb anak nak tgk kartun..

Apa yang boleh kita bantu mereka? Sedangkan kehidupan mereka di bawah tahap fakir...
Derma? Jadi seorang sukarelawan atau Doa? Berdoalah untuk mereka, keselamatan mereka dan dermalah apa yg termampu...

Derma bleh disalurkan ke...TABUNG PALESTIN HALUAN....MAYBANK-564490208528

Untuk baca lebih lanjut leh KLIK www.lifeline4gaza.org

Thursday, July 8, 2010

Sok Sekolah Lagi la...

Uhhh penatnya bila memikirkan nak pindah ni..
Barang2 berlambak lagi yang belum dikemas..
Hari2 aku balik sekolah lewat...mana aku ada masa..
Kemas sikit aku dah penat..
Hari ni mungkin aku punya kesempatan..sebab hari ini Hari JUMAAT...
Upsss...esok aku sekolah lagi...Sekolah ganti...
Adoiiii....itulah rutin kehidupan seorang yang bernama aku...

Tuesday, July 6, 2010

WaterMark..




Orang ada watermark kita pun nak jugak...
Jadi oder jer dgn Whitey Mommy...
Bila semua dah beres...
Akupun tepeklah kat gambar Hani masa dia kecik2 dulu..
Masa umur setahun gambar ni...
Sebenarnya nak try ler..

Gaya Muslimah plak...


Control ayu gitu...

berkaca mata hitam pulak...besar pulak tu..

Ni antara gambar2 Hani yang pakai tudung...
Gaya MUSLIMAH gitu...
Biasanya untuk beberapa puluh minit cuma...
Pastu terbanglah tudung2 itu kerana...
panas...

Monday, July 5, 2010

Pindah Rumah Lagi...

Ni kali kedua aku akan pindah rumah dalam tahun ni sajer...penat gile...kalau campur dgn yang tahun lepas ni kali ke tiga...kalau campur sekali yg dulu2 ini dah kali yg ke SEPULUH...bayangkan...dah macam nomad dah aku ni...cuma bezanya rumah ini bakal aku beli...tapi tak tau lagi sebab dalam proses...takut tak ada rezeki aku...tapi harap2 adalah rezeki aku...aku target utk tinggal kat sini tuk SEPULUH tahun lagi...tu pasal beli...walaupun rumah kecik jer tapi berbaloi2 lah tuk rumah sewa yg aku duduk dgn rege RM 450 ni....

Gambar rumah lom ambik lagi...alah huduh...tu segan nak ambik..

Sunday, July 4, 2010

aKu Budak BaRu BeLajaR




Ni gambar yang budak Hani ambik....tgh giler kat camera...baru belajar....objek2 yg ada kat sekeliling dia akan jadi mangsa...

Thursday, July 1, 2010

Ramainya orang rambut kuning..



Rambut diaorang tu lebih kurang camnilah....yang kuning jer...yg itam2 tu tak dak lah sebab kulit org Mesia ni mmg sawo matang heheh...

Semalam bawa anak jalan2 kat taman dekat rumah....
Taman tu kat tepi pantai...
Tiba2 rasa nak makan pau pulak..kebetulan ada orang jual kat situ...
aku pun pegi ler situ....tiba2 pandangan ku terpana pada satu kumpulan remaja berambut merah/kuning (dalam 10 orang kot)...dalam hati...uihhhh ramainya Mat Salleh hari ni...semua warna rambut sama plak tu....ehhh...kenapa mereka semua cakap Melayu plak...ohhhh budak2 situ jer rupanya...ingat Mat Salleh tadi...rabun dah mata aku ni...pada masa itu mereka tgh syok menjeling-jeling kat awek2 yang juga tengah beli pau...nampak gaya cam tengah nak ngurat2....awek tu pun seksi gak sorang gempal sorang cekeding tapi pakaian mereka sama gak ketat semuanya...elok giler sorang berketul2 bodynya satu lagi...syok lah budak2 tu...mesti awek tu kembang kempis idung dia maklumlah dah berjaya menarik perhatian jejaka.....wanauzubillah....

Perkahwinan Saikul dan Hannan...



Perkahwinan ini berlangsung masa cuti sek hari tu...tahniah Ku...