Kawan-kawan

Tuesday, January 4, 2011

Inilah Reality...

Mersing ni memang terkenal dengan bandar pelancongan...
Hal ni memang sedap di dengar...
Tapi yg tak sedapnya...
Dah banyak kali masuk 'paper' tentang Mersing ni...
Tentang amalan kebersihan di kawasan awam...
Siap diberi fokus lagi kat botol2 arak yg boleh dijumpai...
Terutamanya kat kawasan dataran yg menjadi tempat riadah...
Sedihkan....
Saya pun pernah tengok anak2 muda Melayu membeli dan minum secara terbuka
di depan salah sebuah kedai jam 11 malam..
Masa tu saya rasa malu sebab aksi itu ditonton oleh kawan bukan Islam juga...
Itulah reality...
Tengok gambar ini yer...
Inilah reality...
Gambar ni sy ambil sendiri semasa program EKOMAR (membersihkan pantai)
Tengok apa yg student saya dapat?????

2 comments:

sarah-najwan said...

hish...mmg gini jah..lgipun tmpat pelancongan kan..

mu kene blik negeri kite jah..

DeCrewz said...

Bila manusia dah letakkan otaknya didepan, akalnya tertinggal di belakang, mulalah mcm2 diorang akan buat...