Kawan-kawan


Saturday, May 8, 2010

Ibu...Kasihmu Hingga ke Syurga


Ibu…
Bila kuterkenang wajah tuamu..
Di kejauhan…
Buat aku bias tersenyum..
Kadang-kadang ketawa…
Adakalanya sedih..
Geram tiba-tiba..
Sayu..
Gembira..
Rindu..

Ibu..
Kasihmu tiada terbalas olehku..
Terlalu kerdil aku di bawah redup kasihmu…
Ibu..
Jasamu terlalu besar buat ku..
Kasihmu adalah yang terhebat..
Tidak terbayar olehku..

Ibu..
Aku tahu…
Kau sentiasa mendoakan ku..
Jua adik-adikku..
Di kala dingin malam..
Dalam sujudmu..
Tak pernah dirimu lupa..
Walau sesaat..
Menadah tangan..
Mohon pada Nya..
Agar kami bahagia..
Gembira..
Sihat sejahtera..
Selamat jua
Di alam penuh pancaroba..

Ibu..
Aku yakin..
Setiap apa yang aku peroleh..
Setiap musibah yang teralih
Setiap ketenangan dan kesenangan ini..
Adalah berkat doa mu..
Setiap malam yg dingin dan syahdu..

Ibu..
Aku tahu dirimu derita..
14 tahun kau menanggung siksa..
Sehingga hari ini masih terasa
Tapi aku tahu kau tabah..

Ibu..
Aku jua tidak pernah melupakanmu..
Walau jarang panggilan menyapa..
Kau tetap dihatiku..
Dalam doaku..
Dalam sujudku..
Ibu aku doakan kau kembali sihat..
Sepeti dulu..
Agar kau lebih kuat..
Untuk mengabdikan dirimu..
Pada Dia yang maha kuasa..

Selamat Hari Ibu
Buat Ibu tersayang..
ZABIDAH BT OMAR
Maaf kan Aku Andainya Aku Ada Melukai Hatimu…

Ibu Mertua..
Mek Senik bt Essa

0 comments: