Kawan-kawan

Saturday, May 22, 2010

Petang yang haru..

Peristiwa haru di petang hari...

Tiba-tiba suasana jd gelap...semua terpadam...
Tak de letrik rupanya..
jam 3.50 petang..

"Pa...Tak de letrik ek? ke fius tendang..."
"Ada bunyi ker? Tak de kan...memang tak ada letrik lah tu.."
"Agak-agak lamat tak pa?"
"Entahlah...."
"Panas ek pa.."
"Tak panas sangat...kan hujan...nak gi tidolah..."
"Eh panas cam ni boleh nak tido..tak lemas ke?"

Dengan selumber nyer Mr Papa ni g tido dgn anak dia...ok jer...aku lah rasa lemas yang teramat...tak tahan aku duduk depan pintu rumah atas lantai bg sejuk sikit...sambil tu intai2 kotak fius tu...dalam hati tul ker tak tendang...

Lepas solat dlm kol 6 petang aku lepak2 dalam gelap...suasana kat luar pong gelap jugak coz hujan...

Dekat ngan Magrib aku sesaja lah buka tingkap bilik...baru rasa teringin nak tgk umah2 jiran ada cahaya ke tak...lg pun bunyi bising2 kat luar...

Tgk jiran cina dpn umah ruang tamunya diterang cahaya...aku pelik...aku intai plak jiran kiri umah aku...siap pasang lampu koridor lagi...aku..uhhh dok dalam gelap...

Suami aku dok pasang lilin...aku tanya dia..

"Pa..pasal umah jiran2 lampu nyale semuanya...kita jer gelap...cepat tgk kotak tu...saya dah agak dah tendang kat situ..."

Bila suami aku tgk..memang dan dia tergelak besar....adoiiiii....

Sempatlah 3 jam bergelap n berpanassss.....dugaan....

TAMAT

0 comments: