Kawan-kawan

Wednesday, May 12, 2010

Saat perpisahan.....



Hari akhir Ummi (Pn Husni Din) kat sekolah ni...Memang sedih...Kami ni generasi pertama sekolah ini...bersusah payah pada peringkat awal...stay kat sekolah sampai kol 12 malam menyiapkan semua tugasan demi sekolah...Dia gak sempat tolong aku angkut barang dengan keta H.O.N.D.A putih dia masa tu dari rumah lama ke rumah guru dalam sekolah ni...masa tu aku tak ada keta, tak ada lesen dan tak ada apa2...ada moto sebijik tu pun kena curik time baru habis bayar...bayak jasanya...susah senang bersama..

Hari tu memang tak tahan...air mata ni akhirnya mengalir juga walaupon aku tahan sedaya upaya...dah 7 tahun bersama...semuanya bukan mudah...Ummi lagi lah dah 2 hari air mata merembes keluar..sampailah hari akhir tu...perpisahan sememangnya diiringi dengan kemaafan..maklumlah nak clear semua dosa-dosa mana tahu ada...nak jumpa uhuks tak tahu lah biler...tapi ada jugak yang sebaliknya...manusia bukannya sama...rambut sama hitam hati lain2...maaf2 ni tak mainlah...esok2 ko jawab...

Apa pun Ummi ko tetap dalam kenanganku...sentiasa hidop...
Selamat dapat baby jugak...wp ko nak anak laki tapi dapat pompuan...tak apalah rezeki..

2 comments:

Yan said...

wahhh sadisnye..
tgk gambo nipun dah terase kesyahduan..

Bunga said...

sedihnyaaa..... tengok gmbr pun dh sayu... tak aper, ada rezeki nnti boleh jmpa lagi..jgn sedih2 yer..