Kawan-kawan

Monday, October 18, 2010

Dia Suami Dia Isteri...Cam mana tu???


Pelik ker? Tak adalah pelik sangat...
Tapi bagi aku, aku tak pernah jumpa orang lelaki sebegini...
Dia suami dia jugak isteri...
Bukan bermaksud dia ada 2 jantina yer...

masa kat kg dulu aku kenal seorang cikgu ni..
Dia mengajar kat...rasanya kat sek....uppsss tak yah lah bg tahu..
karang glemer pulak dia..

Suatu hari aku berpeluang pergi umah dia...
Pergi berdua dgn kawan lagi satu...
Sampai kat umah dia, aku tgk umah dia baru jer siap...
kiranya bunglow setingkat yg agak sederhana dan menarik jugak...
kawan aku kata suami dia buat sendiri rumah tu...
sorang2...ajak org tolong masa buat rangka bumbung jer..
di iakan isterinya...
sekarang tgh buat pagar rumah pulak...sorang2...
suami dia ni cikgu pulak...kot tukang rumah tak pa lah jugak..
buat pagar tu biasalah...ni satu rumah beb...pening aku pikir..

masa kita org keluar tu isteri dia pakai kebaya...
baju tu pun suami dia yg jahit...
semua baju isteri dia suami dia yg jahit...adoiii..
memasak pun suami jugak...
masa kita org kuar tu tentu-tentulah suami dia yg jaga anak...

memang serba bulehlah suami dia...
bertuahlah dia...
walaupun suami aku pandai tido jer bila balik kerja...
aku kira bertuah jugak...
kenapa?
baik dia tido dari dia pergi melepak tak tentu hala....
kan?kan?kan?

8 comments:

BUNGA said...

bestnya dpt suami serba boleh..
tp bersyukurla dengan suami kita kan... terima je la dia seadanya walaupun asik tido je..hehehehhee

Si Sangkar Hitam said...

heheheh marah suami puan nnt..

diana said...

wah..
bagus nye laki dia..
serba boleh kan??
untung besar la isteri dia..

HANI said...

@ bunga...suami kita tetap yg terbaik...dirinya begitu berharga..

@ si sangkar hitam...dia ok jer...sy citer gak kat dia pasal nih...kalau ia taupun dia tak akan wat punya...

@diana...mcm tak percaya jugak mula2 tu...bila masalah suami dia wat semua tu...

NURULekmiRabat said...

bestnya kalu dpt suami camtu..haha masih ada peluang..nak berdoa selalu :)

HANI said...

doa jgn tak doa...Allah tak akan lupakan org yang sentiasa berusaha...heheh

sarah-najwan said...

pyh nak jumpa serba pandai gini..tapi aku bersyukur dgn me hubby aku sb suamiku itew..mithali jugak..bangga2 apabila dia pestime lipat kain masa aku mabuk preggy mek sarah..kui3

HANI said...

di hati kita suami sgt istimewa..dialah tukang basuh dan jemur kain wp tak suka lipat..kongsi2 buat kerja..tunkang tunggu bini kelas malam pun dia jugak, sanggup tidur dalam keta...