Kawan-kawan

Sunday, October 3, 2010

Musim Bermaaf-maafan dah tiba...


Ni kiranya n3 pasal PMR lah...
Ye lah esok mereka semua akan mula menjawab soklan2 tu...
sama ada senang atau susah telan jerlah...
perjuangan selama 3 tahun akan terjawab esok...
Mudah-mudahan mereka berjaya...

Bila dah nak exam ni berduyun2 lah mereka mencari kita..
Yer lah...nak minta maaf itu dan ini..
masa belajar dengan kita macam2....
dah dekat2 ni mula lah insaf...
Walau macam mana pun seseorang guru tu...
Keberkatan Seorang Guru tu tetap ada...
Semuanya tak sanggup gagal hanya kerana hati guru terluka...

Sebagai guru wajarlah kita maafi mereka...
Walaupun teruk mana perangai mereka...
Ini masa depan mereka...
Lagi pun mereka ni budak baru belajar..
Pasti ada silap dan salah...
Yang penting mereka belajar..
Kita sebagai gurupun kena juga sentiasa belajar...

sebagai seorang guru..
aku sentiasa doakan mereka berjaya...
Dapat A dalam semua subjek...
Lagi-lagilah dalam subjek yang aku ajar...
persoalannya...
Dapatkah tahun ini 100% A ???????
Insyaallah...

6 comments:

mamaaerish@eb said...

tp kalo hati dh terusik mau gak tarik muker... hik3... ;p

HANI said...

memang tapi last sekali mesti maaf jugak...dulu ada tgk kawan dia hentam habis2 pelajar dia sampai budak tu biru merah muka...tapi lepas tu oklah...biar kuar dulu yg nak marah tu...biar budak tu tahu apa yg terbuku di hati cikgu2

sarah-najwan said...

betul tu jah...skol aku pom td gak sesi ni..aku..xdenyer nak meleleh air mata..hehe

p/s: aku pom harap bdk2 aku dpt 100% A..kami nk cipta rekod first time 100% A..nak lwn mersing..ki3

Jia Sensei said...

gitu ar perasaan gurukan..
akan memafkan biarpun ht terluka
di doakan semoga semuanya dapat jawab pmr dgn baik

Aidi-Safuan said...

ala, duniawi jer semua nih. :P

HANI said...

@ kak rozie...bila aku dah balik sini aku harap tahun ni 100% A balik. Geog pun aku harap 100% A. risau gak ni...boleh ke lawan kak?


@ Jia....tak baik berdendam...itu masa depan mereka...


@ Aidi...dunia2 jugak...berjaya didunia dan akhiratkan bagus...