Kawan-kawan

Sunday, April 4, 2010

Belajar Sembahyang



Dah besar anak aku nih...
Dah mula belajar sembahyang...
Bagus anak mak...

Ambik air sembahyang pun pandai dah..
Tapi tiru-tiruan ngan akulah...
Kalau tengok aku sibuk ambik air sembahyang...
Dia pun sibuklah...
Tak apa lah asal dia nak belajar..

Kain sembahyang kecik ni nenek dia yang beli..
Mak aku lah tu....
Habis dengan anak mak cik aku sekali..
Bagus katanya ajar dari kecik..
Insaf plak aku ni....
Berapa inggit...
Tak kisah lah...
Nenek dia bagi free...

Anak aku sekarang dah solat..
tapi kadang2 jerk..
Alahh nama pun budak...
Kalau sembahyang dia siap dulu dari aku...
Pas tu siap cakap lak dia dah siap...

Pasal sejadah plak...
Kecik lagi dah pandai memilih...
Yang kecik-kecik saiz budak tak nak...
Nak yang besar...
Walaupun dia kecik...
Berebut plak sejadah kita...
Dah sejadah kita jadi sejadah dia...

Tak apalah...
Lagi pun dia budak-budak baru belajar...

Buat anak mak...
Jadilah anak yang sollehah..
Mak tak ada anak yang lain melainkan engkau...

1 comments:

~ Lady ell ~ said...

sejuk hati mak..:)