Kawan-kawan

Sunday, April 11, 2010

Hampa....dan Hampa.....



Sebenarnya sekolah aku akan meneruskan lagi program pengantarabangsaannya buat kali ke-2 pada tahun ini. Kalau sebelum ini (bulan March) mereka ke Yogyakarta, kali ini mereka akan ke Padang pula (bulan November)

Kalau masa ke Yogyakarta dulu mereka buat lawatan silaturrahim dengan para pelajar SMA Negeri 1 Teladan, kali ni tak pulak aku pasti ke sekolah mana...

Sesapa pun boleh pergi, murid2 memang digalakkan, kalau ibu bapa diaorang nak ikut lagi bagus, cikgu, PIBG dan yang berkenaan je lah...

Sambutan kira ok lah...ramai gak yg ikut termasuk ibu bapa merekalah....

Aku teringin nak ikut kali ini ke Padang...Pengetua ada plan baik punya..ye lah kita tahukan Padang macam mana... ni lah masa kita nak bantu-membantu sambil nak membeli belah...

Tapi bila aku mintak jer kebenaran dia nak ikut....sungguh ku tak sangka...jawapannya...hampa..hampa..dan hampa...

Dua tiga hari kemuadian aku pujuk lagi manalah tahu pendirian dia dah berubah...
Dengan semangat aku meminta persetujuannya...tapi keputusannya sama juga...
Dalam hati aku ingat nak bayar jer...biar aku belanja...tapi....

Akhirnya aku pasrah dalam kehampaan...kenapa suami aku tak nak ke sana...aku yakin ada hikmahnya...

0 comments: