Kawan-kawan

Thursday, September 16, 2010

Beraya lah pula (1)

Mula2 nak letak gambar Kak Safiah...sempat snap pica dia sekeping tapi gambar tu cam tak berapa cantik plak...
jadi aku letak jer gambar hani ni mana nak bertolak ke rumah k.Safiah..


Petang tadi berkesempatan berhari raya ke rumah kak Safiah (mantan PK Hem SMSSI)...
Aku cakap kat Cik Hani nak pergi rumah kawan Mak jer...
Apa lagi seronoklah budak kecik tu...(kecik ker anak aku tu?)

Sampai kat umah Kak Safiah lebih kurang kul 6 petang...rupanya ada tetamu...
Bukan orang lain..anak murid kami jugak...Fiqri Qardawi dan Zul Rothman (tatau betul ke salah aku eja tu..) mereka kelihatan tengah selera makan biskut2 raya yg ada kat atas meja tu...(ni dah raya ke-6 dah tentu biskut raya akan menjadi semakin lazat)..

Tak banyak yang dibualkan dengan kak Safiah sekadar bertanya khabar dan sedikit perkembangan terkini sekolah masing-masing (beliau kini bertugas sebagai PK di STF)..
Tu pun tengok2 jam dah hampir kul 7 malam...masa keluar nak balik elok2 azan maghrib berkumandang...cepatnya masa berlalu...

Anak aku Cik Hani tu macam takut dengan Kak Safiah ni...jd dia mcm tak pandai nak mesra2...takut ler tu gamaknya...korang tahulah....dia kenal kawan aku tu menjak dia PK Hem lagi...garang woo...cakap pun tegas semacam...Cik Hani pulak manja2 gitu...yer ker hehehe..

Apapun kak...Tq lah...seronot dak Hani tu dapat duit raya dua kali dari akak = RM20.00..bukan budak kecik tu jer yg dapat...dak besar dua orang yg beraya tu pun dapat jugak...hehe tu yg buat budak2 tu wajib tayang wajah2 mereka di Aidilfitri kat umah akak tu huhuhu...

Selamat Hari Raya dari kami sekeluarga buat Kak Safiah dan family.... Tq atas segala tunjuk ajar akak pada saya selama ini....

p/s: dah sampaikan salam kak Rozie pada Kak Safiah

1 comments:

sarah-najwan said...

wey..mane duit raya nyer..kene share yg hani dpt tu utk mek sarah..hik hik