Kawan-kawan

Wednesday, September 15, 2010

Syahdu di Aidilfitri..



Di pagi Aidilfitri tahun ini (selepas sembahyang raya) kami sempat bermaaf-maafan..
Cik Hani dah mula mengerti erti Aidilfitri...

Dia salam dan cium tangan Mak dia ni sambil berkata "Mak, saya minta maaf"
Kemudian dia salam pula tangan Papa dia sambil berkata "Papa, saya minta maaf"

Aku tak tahu kenapa bila dia cakap macam tu air mata aku ni menitis...
Terharu...sedih...adakah dia mengerti apa yg diucapkan itu...

Kemudian Hani berkata.."Selamat Hari Raya Mak..Selamat Hari Raya Papa.."
Sesungguhnya aku terharu kerana tahun ini baru Hani ungkapkan semuanya buat Mak n Papa dia...tahun lepas dia lom mengerti lagi...

Selepas itu aku mengambil kesempatan mencium tangan suami dan memohon maaf..
Di saat Papa Hani mencium Mak dia pula..Hani menangis teresak-esak kerana memikirkan kami berdua tidak menyayanginya...

Padahal dia tidak mengerti bahawa dia adalah segalanya bagi kami berdua....

4 comments:

sarah-najwan said...

anak aku lgi la malu2 masa salam..hihi

BUNGA said...

Syahdu rasanya di padi aidilfitri kan...
hani pun dh besar.. pandai dah dia mintak ampun kat mak ayah dia.. taching sungguh :)

selamat hari raya buat faizz sekeluarga yer.. :)

faizz said...

@Kak Rozie....anak ko malu tang minta maaf jer kak..tang lain masyaAllah..terlebih aktip...biasalah tu setahun sekali.

faizz said...

@Bunga...umur rasa cam kecik tapi tuannya dah besar dah..baru tahun ni pandai minta2 maaf...tahun lepas tak pandai lagi...time biasa pun dia akan minta maaf kalau buat salah...takut kena cubit..-