Kawan-kawan


Tuesday, August 3, 2010

Allahyarham adalah bekas pelajar ku...


Pelajar Asasi Sains UM maut jatuh asrama

Oleh TAN MING WAI
tan.mingwai@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 30 Julai - Seorang pelajar Pusat Asasi Sains, Universiti Malaya maut setelah terjatuh dari tingkat lima bangunan asrama Kolej Kediaman Dr. Nazrin Shah (Kolej Kediaman ke-12) di kampus itu di Lembah Pantai, hari ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 2.30 petang, mangsa, Zulkhairi Azmi Md. Bukhari, 19, dikatakan cuba memanjat untuk menyeberangi bilik seorang rakannya yang berkunci kerana ingin mengambil telefon bimbit dan dompetnya yang tertinggal di situ.

Tindakan pelajar itu bagaimanapun membawa padah apabila dia terjatuh dari tingkat lima yang menempatkan bilik rakannya, menyebabkan dia cedera parah di kepala dan badan. Allahyarham Zulkhairi Azmi meninggal dunia di tempat kejadian.

Difahamkan, Allahyarham yang tinggal di tingkat tiga bangunan asrama yang sama, telah naik ke bilik rakannya itu malam tadi dan tidur di situ.

Apabila pulang ke biliknya semula, dia menyedari telefon bimbit dan dompetnya tertinggal. Mangsa kemudian pergi semula ke tingkat lima untuk mendapatkan kedua-dua barang berkenaan.

Ketika sampai, rakannya tiada di bilik dan pintunya berkunci. Allahyarham mengambil keputusan menyeberangi bilik tersebut menerusi bilik seorang rakan di sebelahnya.

Berita Selanjutnya.....
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0731&pub=Utusan_Malaysia&sec=Jenayah&pg=je_01.htm

1 comments:

BUNGA said...

sedih bila baca berita ni. msti bekas cikgunya pun terasa jugak kan..
Salam takziah untuk keluarga nya..