Kawan-kawan

Tuesday, August 31, 2010

Rindu Ayam Percik Kelate....

Puasa tahun ni sekali pun tok balik kelate....Biasa 1 Ramadhan balik lah jugak tapi tahun ni duduk tengah minggu pulok....

Aku rindu tahap gaban doh nak makan percik kelate ni...yang warna putih tu...tok sabar doh rasanya nak balik hari Sabtu nih....
Bukannya berkira sangat dgn tempat tapi entah kanapelah tak jumpa pulak ayam percik kat bazar ramadhan di Mersing ni...kalau ada pun yang macam bakar2 kuah kacang tuh...tak nak lah yang tu...

Kalau tak dapat yang percik putih, percik merah pun ok...yang penting percik...tak mo kurma ke apa ke...hari tu ada sekali buat percik putih ni tapi kat ikan lah...terlepaslah rindu tapi sekarang ni rindu tu datang lagi..ngalahkan orang ngidam sebab pegnen pulak...

Tengok percik kat atas tu...adduhhh...bila balik ni benda ni akan sy dapatkan secepat mungkin...Insyaallah...
Semua gambar yang sangat sedap dan lazat di atas dicuri dari Pak Cik G

2 comments:

sarah-najwan said...

aku buat sendiri je jah..puas hati aku mkn..
sekor aku buat ari tu..nyummyyyy...hang jgn jeles noooo

HANI said...

aku buat kat ikan jer kak hari tu...tapi madi dah beli oven nak golek ayam tp lom ada masa nak praktis lg kak....